Sunday, 27 November 2011

.. tErCIptA uNtuKkU ..




..TERCIPTA UNTUKKU..

Menatap indahnya senyuman diwajahmu 
Membuat ku terdiam dan terpaku 
Mengerti akan hadirnya cinta terindah 
Saat kau peluk mesra tubuhku 


Banyak kata 

Yang tak mampu kuungkapkan 

Kepada dirimu 



Aku ingin engkau slalu 

Hadir dan temani aku 

Disetiap langkah 
Yang meyakiniku 
Kau tercipta untukku 
Sepanjang hidupku 



Aku ingin engkau slalu 

Hadir dan temani aku 

Disetiap langkah 
Yang meyakiniku 
Kau tercipta untukku 
Meski waktu akan mampu 
Memanggil seluruh ragaku 
Ku ingin kau tau 
Kuslalu milikmu 
Yang mencintaimu 
Sepanjang hidupku 



Aku ingin engkau slalu 

Hadir dan temani aku 

Disetiap langkah 
Yang meyakiniku 
Kau tercipta untukku 
Meski waktu akan mampu 
Memanggil seluruh ragaku 
Ku ingin kau tau 
Kuslalu milikmu 
Yang mencintaimu

Read more...
Islam Is The Solution ^_^

Saturday, 26 November 2011

.. jaNGan cAkaP kIta Ini TiDak aDa GuNa ..

     Dewasa kini,,kita sering terdengar orang cakap "aq nie manusia tda gna,ndk patut aq hidup" dan "bgs qo ndk pyh hidup,,tda gna qo hidup",,itu lar ungkapan yang sering kita dengar kan..?? Mereka berkata sedemikian mungkin mereka beranggap mereka ini orang yang paling hebat dan paling berguna,,tapi semua itu tidak penting,,kerana tda manusia yang lebih hebat dan lebih berguna sebenarnya,,semuanya sama saja,,cuma yang membezakan kita dengan manusia yang lain adalah Ilmu dan ketakwaan kita kepada ALLAH,,sesiapa yang mempunyai ciri-ciri itu,,insyallah dia tergolong dari orang yang hebat dan berguna,,
   Jadi tidak ada sebab kita cakap yang diri kita dan diri orang lain tiada gunanya,,semuanya ada guna,,cuba kita fikirkan,,mengapa kita sebagai seorang manusia di ciptakan di dunia,,cuba fikirkan..?? Hanya ada satu sebab saja,,iaitu mencari dan mengapai keredhan ALLAH,,ALLAH telah menjadikan manusia ini sebaik-baik kejadiaan kerana ALLAH telah berfirman "kumtum Khairah Ummatin ukhrijannatin Naas ta muru nabil ma'aruf watan hau na a'nil mungkar wa tu' minu biLLAH",,berdasarkan Ayat Quran itu,,jelas membuktikan kita ini seorang manusia yang berguna,,sekiranya kita ini tidak berguna Langsung,,mengapa ALLAH berkata seemikian,
    Oleh itu,,wajar lar kita membuang sikap dan rasa tidak berguna di dalam diri kita,,kerana ia akan membawa kita kejalan yang gelap,,dan ini juga akan banyak membantu diri kita untuk IMPROVE orang putih cakap,,so,,buang jauh-jauh,,

Read more...
Islam Is The Solution ^_^

.. ImAm dEnGan 20sEn ..

 Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal  dari Thailand telah dipanggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di  sebuah masjid di Malaysia. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu  menaiki bas untuk pergi ke masjid.pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang  dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah  memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20  sen.
Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang  wang 20 sen tersebut.

"Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?" Imam  tersebut bertanya kepada dirinya.

"Ah... syarikat bas ni dah kaya...  setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup," kata Imam tersebut.

Apabila tiba di hadapan masjid, Imam tersebut menekan  loceng dan bas tersebut pun berhenti.Ketika Imam tersebut ingin turun  sahaja daripada bas, tiba-tiba seakan-akan dirinya secara automatik  berhenti dan berpaling ke arah pemandu bas tersebut sambil memulangkan  wang 20 sen tersebut.

"Tadi kamu beri saya wang baki terlebih 20 sen",  kata Imam tersebut kepada pemandu bas tersebut.

"Owh... terima kasih! Kenapa awak pulangkan 20 sen ni..  kan sedikit je nilainya," pemandu bas tersebut berkata.

Imam tersebut  menjawab, "Wang tersebut bukan milik saya, sebagai seorang muslim saya perlu berlaku jujur."

Pemandu bas tersebut tersenyum, dan berkata, "Sebenarnya  saya sengaja memberi wang baki yang lebih sebanyak 20 sen ni, saya nak  uji kejujuran kamu wahai Imam. Saya sudah berkali-kali berfikir untuk  memeluk Islam."

Imam tersebut turun dari bas dan seluruh jasadnya  menggigil dan kesejukan. Imam tersebut berdoa sambil menadah tangan,  "Astaghfirullah!!!Ampunkan daku Ya Allah... Aku hampir-hampir menjual  harga sebuah Iman dengan 20 sen!!!"

Sahabat-sahabatku sekalian...

Apa yang anda dapat  daripada peristiwa di atas? Ingatlah.. kita mungkin tidak melihat dan  tahu kesan tindakan kita terhadap orang lain. Kadang-kadang manusia akan  menganggap kita sebagai tingkap untuk melihat ke dalam dunia Islam.
Sesungguhnya pada diri Rasulullah s.a.w. itu terdapat contoh teladan  yang baik.

Read more...
Islam Is The Solution ^_^

Friday, 25 November 2011

.. iT's aLL aBouT SPM ..

huuu..SPM jo,,Sijil Penentu MasaDepan,,lau gagal mati owh,,ndk dpt masuk IPTA,,mgkn dapat tp msuk form6 luk,,tp aq da nekad tidak mau msuk Form6,,mo bebas dri alam persekolahan,,tapi mesti aq rndu detik2 tu,,huh,,ndk pa,,biarkan,,aq target SPM klay nie Yg pntng 6A keatas lar,,mo masuk Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) lau ndk pun Universiti Sains Islam Malaysia(USIM) dan harap2 sangat dapat pi JOrdan..mo kasi bukti ngn cousin2 aq yg keluarga MAnan pown boleh berjaya,,so,,masa SPM nie lar aq kna berabis,,lau ndk..aduii kna cakap2 lg..malaz aq dengar,,lau dapat Aq mo amik bidang perundangan (LAW)..lau ndk yg pntng da kaitan ngn syariah,,tp etu pas SPM,,yg pntng tem SPM tu.,,huhu,,so GAMBATE,,GAMBATE,GAMBATE,,huhu..Gud Luck,,hhu..SPM 2011 penentu hidup ku,,kau lar segalanya,,huhu..




USAHA + DOA + TAWAKAL = KEJAYAAN

Read more...
Islam Is The Solution ^_^

.. uKhwAh fiLLaH ..

my name is Ag zulfadli,,aq pelajar tingakatan 5,,aq sekolah d SMKA Tun Ahmadshah,,dulu nama sekolah tu SMKA inanam syak,,tp kna tukar da kan,,ngam2 tem tu TYT pown mo besara da,,huhu,,taun nie last da aq alami zaman persekolahan,,hhu,,aq mesti bosan lepas nie,,suma kawan2 aq pas ni da haluan masing2,,mgkn da yg pi luar negara or smnnjg mngkn jua d sabah jak,,pas ni susah lar mo jmpa dorang,,huhu,,mesti aq sedih nie,,terlalu bnyak kenngn yg mmbuatkn aq sangat syg ngn kwn2 aq,,ukhwah yg terjalin itu sangat indah dan bermakna yg mmbuatkn aq rasa tenang bila bersama sahabat2 ku,,bila kita hubungkan ukhwah itu semata-mata kerana ALLAH,,pasti kita akn mendapatkan Halawatul iman,,dan pasti ukhwah yg terjalin itu akan kekal sehingga akhir akhirat,,orang putih cakap Friends For ever,,insyallah,,












Read more...
Islam Is The Solution ^_^

Copyright© All Rights Reserved Narutosan94.blogspot.com