Friday 10 February 2012

Jangan Sakiti Hati Dia =(

Bismillahhirahmanirahim..

 Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang..

Baiklah,,untuk entri kali ini suka saya katakan berkenaan jiwa saya sebagai seorang remaja yang faham insyallah akan hati budi seseorang insan yang bergelar Teman..
Kali ini,,saya ingin berkongsi sedikit tentang situasi sekarang yang banyak melanda dikalangan remaja khususnya,,usah melihat diluar sana,,cukup sajalah hanya dengan melihat keadaan Teman-teman saya yang sekarang ini selalu dilanda musibah,,bukan apa,,saya berkata demikian kerana mereka ini sering berkongsi masaalahnya dengan saya,,

Sebenarnya,,perkara yang ingin saya perkataan ialah tentang SOAL HATI SEORANG WANITA,,bukan apa,,sepertimana yang kita ketahui wanita ini suatu golongan manusia yang tergolong dalam kelompok yang sangat sensitif dengan semua keadaan,,terutamanya bila berkata tentang soal Hati,,Mereka ini sangat Mudah tersentuh bila disakiti,disayangi,diumpati,ditampari dan semua keadaan yang seumpama dengannya..
Oleh itu,pada entri kali ini saya tampil untuk menyedarkan golongan yang suka menyakiti,menyayangi,mengumpati,menampari dan sebagainya tolong jangan sakiti hati mereka..kesian lah dengan mereka,,mereka golongan yang sangat memerlukan bantuan,,terutamanya daripada seorang lelaki..

Keadaan ini sering berlaku bila berputiknya perasaan sayang dalam diri seorang wanita terhadap seorang lelaki,,memang menjadi lumrah setiap manusia untuk menyayangi seseorang,,tapi sebaik-baiknya cuba dielakkan.,oleh itu,insyallah semua perkara ini tidak akan terjadi,,insyallah..tapi bila perkara ini terjadi juga,,kita kenalah mempunyai batas-batas yang tertentu yang disyariatkan oleh Agama Islam (maksudnya jangan berCouple) sebagai garis panduan untuk meneruskan perasaan kita terhadap seseorang..bila masing-masing sudah memahami,,kita perlu teruskan tanpa meyakiti hati masing-masing,,yang selalunya yang akan merasa kesakitan ini adalah golongan wanita..kerana golongan ini bila sudah menyanyangi seseorang pasti mereka akan menyayangi seseorang itu dengan sepenuh hatinya mereka serta mereka akan ingat sampai bila-bila sehinggakan sebelum tidur pun saya kira pasti akan mengenang apa yang telah dirasai oleh wanita tersebut..

Golongan ini juga merupakan hiasan dunia seperti dalam lirik lagu nasyid yang berbunyi

wanita hiasan dunia,,
seindah hiasan adalah wanita Solehah,,
yang akan membahagiakan Syurga,,
didalam rumahtangga..

(sikit-sikit jer,,nnty kembang pulak,,ahaha)




Oleh itu,,saya rasa sudah cukup untuk dijelaskan bahawa kita perlu mengelakkan daripada sakiti mereka,,kerana mereka juga banyak mengorbankan untuk kita,,sanggup melakukan apa sahaja demi melihat  kebahagiaan kita agar terus berkekalan,,

Disini timbul satu persoalan,,bukankah Seorang IBU juga adalah seorang wanita,,??haa..oleh itu,,kita fikir-fikirkan lah sebentar,,jangan terlalu ego sangat,,saya berkata sedemikian bukan kerana saya menyokong kaum wanita,,tetapi Rasululluah sendiri telah bersabda dalam khutbah yang terakhir buat Baginda yang ada menyatakan  "berlaku adilah terhadap isteri dan kaum wanita",,

Dengan itu,,yang gelap sudah menjadi terang yang bengkok sudah mejadi lurus..maka,,fikir-fikirkanlah adakah perkara yang kita lakukan selama ini adalah benar atau pun salah,,sekiranya salah cepat-cepat kita memohon keampunan dari pada ALLAH agar kita kembali ke landasan kehidupan yang benar,,insyallah..WALLAHUALAM,,~



Islam Is The Solution ^_^

0 comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved Narutosan94.blogspot.com